پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261905
همه فعاليت‌هاي گسترده نيروي انتظامي يک‌چيز است و آن امنيت است
تاریخ انتشار : 1402/07/14 16:35:45
نمایش : 464
امام‌جمعه فارسان گفت: وقتي کار پراهميت شد مسئوليت هم بيشتر مي‌شود، توقع از مجموعه هم بالاتر مي‌رود. عصاره همه فعاليت‌هاي گسترده نيروي انتظامي يک‌چيز است و آن امنيت است. امنيت خواسته بشر است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين در برخورد با ديگران نرم‌خو هستند و آرامش دارند.اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۴۷ از حکم نهج‌البلاغه فرمودند: تندخويي نوعى از ديوانگى است، زيرا تندخو، پشيمان مى‏شود و اگر پشيمان نشود ديوانگى‏اش استوار است. بيان کوتاه و گوياي اميرالمؤمنين عليه‌السلام درس‌آموز است.
 
وي افزود: علماي اخلاق انسان تندخو و عصباني را چون در قوه غضبيه‌اش از حالت اعتدال خارج‌شده را ديوانه مي‌دانند مگر اينکه تحت سلطه عقل درآيد و به دستور عقل عمل کند. لذا فرموده‌اند انسان عصباني بخش از عقل را ازدست‌داده و ديوانه است. لااقل در هنگام عصبانيت. بعد که عصبانيت فروکش مي‌کند اگر پشيمان شد به حالت اعتدال برگشته والا ديوانگي‌اش مستقر است و بايد برايش دعا کرد که باحال اول برگردد. خداوند تقوا را در ما افزوده بگرداند.
 
امام‌جمعه فارسان به هفته نيروي انتظامي اشاره داشت و بيان داشت: در هفته انتظامي هستيم تشکر مي‌کنم از سخنران قبل خطبه‌ها جناب سرهنگ محمد حسيني به خانواده بزرگ اين نيرو تبريک عرض مي‌کنيم. اين نيروى خدوم و شجاع براي تأمين امنيت همه‌جانبه مردم تا امروز بيش از ۱۳ هزار شهيد و ۲۲ هزار جانباز تقديم انقلاب کرده است. همه‏ي مردم قدرشناس ايران اسلامي از اعماق دل، از زحمات مخلصانه و شبانه‏روزي مجموعه‏ي شريف نيروي انتظامي جمهوري اسلامي تشکر مي‏کنند.

وي اظهار داشت: نام نيروي انتظامي که برده مي‌شود قهراً افراد به ياد امنيت و نظم مي‌افتيم و اين نشانه اهميت کار اين مجموعه است با تنوع کارهايي که دارد. نيروي انتظامي از لب مرزها تا در خانه ما که هرکدام کار مهم و بالايي است وظيفه‌دارند.

وي عنوان داشت: وقتي کار پراهميت شد مسئوليت هم بيشتر مي‌شود، توقع از مجموعه هم بالاتر مي‌رود. عصاره همه فعاليت‌هاي گسترده نيروي انتظامي يک‌چيز است و آن امنيت است. امنيت خواسته بشر است لذا اسلام به‌عنوان دين جهان‌شمول که براي بشريت آمده امنيت را يکي از اصول زندگي جمعي و عامل ضروري براي استفاده از نعم الهي و زمينه-ساز رشد و کمال مي‌داند.
 
 وي بيان داشت: قرآن کريم امنيت را يکي از نعمت‌هاي بزرگ خدا و سرمايه مقدس انساني مي‌داند. ارزش ايمان که در آيات و روايات به آن پرداخته‌شده و بزرگ دانسته شده است، وسيله‌اي است براي رسيدن به امنيت. برترين انسان‌ها را قرآن مؤمنين مي‌داند و خطاب مي‌کند الذين آمنوا يعني کساني که خود را به مقام امن رسانده‌اند و معناي دومي که گفته‌اند اين است يعني افرادى که داراى امنيت و برخوردار از آن شده‏اند.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: به‌هرتقدير بخش عمده امنيت در جامعه توسط نيروي انتظامي تأمين مي‌شود؛ و اين تأمين امنيت براي همه است نه گروه خاص و محدوده خاصو همان‌طور که توجه داريد امنيت هم يک بعد فقط ندارد. ناامني فرهنگي از ناامني جاني آثار تخريبي‌اش بيشتر است. لذا در عرصه امنيت فرهنگي و امنيت اجتماعي از جهات مختلف و حفظ ارزش‌هاي الهي و آرمان‌هاي انقلابي احتياج به حضور جدي‌تري هست.
 
وي افزود: نيروي انتظامي به وظيفه خود بيش از ديگر نهادها عمل کرده است و اين امر قابل‌تقدير است و بايد همين مسير را باقدرت و صلابت بيشتر ادامه دهد؛ اما لازم است که ديگر دستگاه‏هاى فرهنگى و اجتماعى و سياست‏گذار کشور نيز به وظايف خودشان در اين زمينه بيشتر توجه کنند و عمل نمايند تا کار براى نيروى انتظامى هم در انجام وظايف تعريف‌شده آسان‏تر شود. البته نکته مورد تأکيد، اقتدار نيروي انتظامي است که به‌هيچ‌وجه نبايد خدشه بردارد. ولو دشمنان ملت تلاش دارند تا اين اقتدار را به هم بزنند
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html